مهمترین عناوین روز

رسانه پویاخبر

 

جستجو در سایت


 

 

 



کرج - عضو هیات رئیسه انجمن تولیدکنندگان صنایع چرم ایران افزایش ۲ برابری تولید در صنایع نساجی، پوشاک و چرم کشور در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ را نشانه توانایی بالا و تجربه ای ارزشمند درسال جهش تولید عنوان کرد.

سید جواد حسینی خواه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تجربه موفق در شرایطی حاصل شد که کار آفرینان صنایع نساجی، پوشاک و محصولات چرمی درسال ۹۹ با انبوه مشکلات ناشی از شیوع بیماری کووید۱۹ ، تحریم ها و مهمتر از آن چالش حاد در مسیر تامین مواد اولیه مواجه بودند.

وی اظهار داشت: این افزایش تولید را در شرایطی شاهد بودیم که غول های صنعت نساجی، پوشاک و چرم دنیا با کاهش شدید تولید و زیان های هنگفت ناشی از شیوع کرونا مواجه شدند.

رفع چالش تامین مواد اولیه همت والای مسوولان را می طلبد

حسینی خواه تاکید کرد: نساجی، پوشاک و محصولات چرمی برای همکاری و طرح نظرات کارشناسی دربحث پشتیبانی ها و مانع زدایی ها در بستر تولید آمادگی کامل دارند.

عضو انجمن تولیدکنندگان‌صنایع چرم ایران اظهار امیدواری کرد: مدیران ارشد و میانی حاکمیت در نشست های تخصصی مستمر با کارشناسان بخش تولید و صنعت بستر را برای تسریع در تحقق منویات ارزشمند رهبر معظم انقلاب در خصوص شعار امسال فراهم آورند.

اتفاق خوبی که با تمایل شهروندان به خرید پوشاک داخلی همراه شد

حسینی خواه گفت: تولید کنندگان پوشاک و چرم که همواره در برنامه ریزی هایشان در بستر تولید با مشکل واردات قاچاق کالای خارجی مواجه اند ، طی چند سال اخیر با عقب نشینی قاچاقچیان از واردات قاچاق رو به رو شدند.

وی توضیح داد: به لحاظ افزایش نرخ ارز در سال های اخیر قاچاقچیان به این نتیجه رسیدند که دیگر واردات قاچاق پوشاک برایشان مقرون به صرفه نیست.

وی گفت: این اتفاق خوب باعث شد مصرف کنندگان از خرید پوشاک و محصولات چرمی تولید داخلی استقبال و از خرید مشابه خارجی با قیمت های گزاف خودداری کنند.

حسینی خواه ادامه داد: بحث شیوع کرونا و کاهش سفر های خارجی نیز اتفاق دیگری بود که واردات‌ چمدانی پوشاک را به حداقل رساند و این مهم تقاضا در بخش مصرف را به سمت تولیدات داخلی هدایت کرد و بدین ترتیب عرضه انواع محصولات نساجی و پوشاک به ویژه کت، کیف و کفش چرمی تولید داخل با افزایش قابل ملاحظه خریداران در بازار مصرف همراه شد.

این فعال اقتصادی که تجربه تاسیس نمایندگی و شعب عرضه محصولات چرمی در سطح کشور و چند کشور اروپایی را در کارنامه دارد و به عنوان کارآفرین برتر معرفی شده است، موفقیت صنایع در بحث صادرات را در گرو فاصله گرفتن از روش های تولید سنتی و حرکت به سوی شیوه های نوین تولید و برند سازی عنوان کرد.

حسینی خواه گفت: فعالان صنایع نساجی، پوشاک و چرم در شرایطی به نقطه ایده آل دست خواهند یافت که ضمن توجه خاص به شاخص سازی، در مسیر توسعه فعالیت های تولیدی و صادراتی مورد حمایت و دولت قرار گیرند و برای دریافت مجوزهای کار آفرینی با اتلاف وقت ، سرگردانی و موانع و دست اندازهای غیر طبیعی مواجه نشوند.

عرضه پوشاک مرغوب ایرانی با پز خارجی پسندیده نیست

حسینی خواه از اینکه برخی تولید کنندگان ایرانی محصولات بسیار مرغوب خود را با پز خارجی و نام جعلی شرکت های دیگر کشورها عرضه می کنند گلایه کرد و گفت: اینگونه اقدامات حرکت پسندیده ای نیست و با این کار از وظیفه خطیری که در مسیر تولید کالای ایرانی و حفظ فرهنگ غنی ایران زمین داریم دور خواهیم شد.

وی افزود: در یکسال گذشته در بحث برند سازی و نیز ساخت ماشین آلات نساجی باهدف کاهش وابستگی ها کارهای زیادی شده است اما کافی نیست و باید در این راستا قدم های موثرتری برداشته شود چراکه هدف نهایی ما رقابت در بازار صادرات جهانی است.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم حداقل در بازار کشور های همسایه رقابت داشته باشیم، باید شاخص سازی های تاثیر گذار در دستور کار قرار گیرد و در این زمینه سرمایه گذاری های کلانی را اختصاص دهیم.

فروش اینترنتی با استقبال مصرف کنندگان مواجه شده است

عضو هیات رئیسه انجمن تولید کنندگان صنایع چرم ایران در ادامه این گفت و گو با اشاره به استقبال در خور توجه مصرف کنندگان پوشاک و محصولات ‌چرمی از خرید های اینترنتی گفت: عرضه محصولات از طریق فضای مجازی حق انتخاب بیشتری را برای مصرف کنندگان فراهم می کند ، زیرا خریداران می تواند محصولات تولیدی سراسر کشور را در فضای مجازی مشاهده و کالای مورد نظرش را با سهولت انتخاب و خریداری نماید.

حسینی خواه افزود: ایجاد خلاقیت و آشنایی بیشتر بخش تولید با نیاز های جامعه و فراهم شدن بستر مناسب جهت رقابت جدی تولید کنندگان در تولید محصولات با کیفیت و تنوع بیشتر از دیگر مزایای فروش اینترنتی است./ایرنا 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Back to Top

Template Design:Dima Group