مهمترین عناوین روز

رسانه پویاخبر

 

جستجو در سایت


 

 

 


شهرکرد- وجود مرتفع ترین زیپ لاین کشور، رفتینگ آبهای های خروشان، بلندترین سکوی طبیعی بانجی جامپینگ، یخچال های طبیعی و ورزش های هیجان انگیز زمستانی، چهارمحال و بختیاری را به مقصد سفرهای هیجان انگیز تبدیل کرده است.

جاذبه های طبیعی بکر و بوم گردی 2 شاخص مهم این استان در رونق صنعت گردشگری است.
وجود کوه های مرتفع و برفگیر زردکوه، سبزکوه، هفت چشمه، کلار، هزار دره، سفیدکوه، جهانبین و کوه ریگ از عوامل تعدیل آب و هوا و همچنین به وجود آمدن چشم اندازهای طبیعی و جاذبه های مهم گردشگری این استان است.
76 درصد این استان را کوه ها و تپه ها و 24 درصد دیگر را دشت های آبرفتی و فلات ها تشکیل می دهد. این استان به سبب ویژگی های خاص طبیعی دارای رودخانه های بسیاری است.
مهمترین رشته کوه این منطقه زردکوه بختیاری است که سخاوتمندانه رودخانه های بزرگ کارون و زاینده رود را به کشور هدیه می دهد.
20 رودخانه دائمی همچون گردنبند فیروزه ای زینت بخش استان و با جریان در رگ های آبی کشور، طراوت، آبادانی و حیات را در مسیر کوچ خود به استانهای دیگر به ارمغان می برند.
این استان دارای 10 شهرستان است که هر یک دارای جاذبه های تاریخی، طبیعی و گردشگری بسیاری است اما رونق ورزش های هیجان انگیز در طبیعت این استان سبب شده تا در سالهای اخیر مورد استقبال گسترده ورزش دوستان و علاقمندان به ورزش های هیجان انگیز قرار گیرد.
یکی از جاذبه های ورزشی این روزهای استان ، زیب لاین است که زیب لاین نام فعالیتی است که آن را در گروه تفریحات هیجانی یا اکستریم (فرا ورزش) قرار می دهند.
زیپ لاین جابه جای تفریحی با استفاده از سیم بکسل یا طناب و تسمه های مخصوص بین 2 نقطه است.
زیپ لاین شهرکرد بزرگترین زیپ لاین ایران به طول 800 متر، مرتفع ترین و پرشیب ترین زیپ لاین ایران با اختلاف 94 متر، پرسرعت ترین زیپ لاین با سرعت 95 کیلومتر بر ساعت و تنها زیپ لاین موجود در کشور است که ترمز کنترل سرعت آن در اختیار فرد استفاده کننده قرار می گیرد.
یکی دیگر از شاخصه های گردشگری استان وجود آبهای خروشان و ورزش رفتینگ است.
منطقه ارمند در شهرستان لردگان قرار گرفته است که در طرح جامع اکوتوریسم رودخانه ای جهت فعالیت های گردشی- ورزشی انتخاب شده است.
سرچشمه رودخانه ارمند از مناطق کوهستانی در اتفاعات شرقی و دشت های مرکزی چهارمحال و بختیاری است و پس از عبور از منطقه ارمند و با پیوستن به رودخانه بازفت به سد کارون 4 می ریزد.
رشته ورزشی رفتینگ نوعی قایقرانی است که در رودخانه های خروشان انجام می شود و این ورزش یکی از پرطرفدارترین و سنگین ترین تفریحات است که در آن با قایق به گشت و گذار در مسیر رودخانه پرداخته می شود.
علاوه بر آن در منطقه مشایخ شهرستان کیار نیز 5 باشگاه رفتینگ فعالیت دارد و زمینه برای انجام این ورزش هیجان انگیز در این منطقه نیز فراهم است.
رودخانه زاینده رود نیز که 65 کیلومتر از آن در شهرستان سامان قرار دارد موقعیت منحصربه فردی را برای انجام ورزش رفتینگ در اختیار دارد و گرچه 16 باشگاه رفتینگ در این منطقه فعال است اما به سبب برخی مشکلات هم اکنون فعالیتی ندارند و تلاش ها برای از سرگیری فعالیت این باشگاه در نوروز 98 ادامه دارد.
یکی دیگر از جاذبه های گردشگری جانجی جامپینگ در استان است که گردشگران نوروزی می توانند لذت پرش آزاد از بلندترین سکوی طبیعی بانجی جامپینگ کشور را در روستای دوپلان شهرستان کیار چهارمحال و بختیاری تجربه کنند.
این سکو با 60 متر ارتفاع، نخستین و بلندترین سکوی طبیعی بانجی جامپینگ کشور است.
بانجی جامپینگ ورزش یا تفریحی است که ورزشکارخود را با محافظ و طنابی فنردار از ارتفاع بسیار بلند به پایین پرتاب می کند. طنابی که شخص به وسیله آن پایین می پرد، حالت فنری یا کشی دارد و با محافظی به بدن و پای وی بسته می شود.
روستای دوپلان مرکز دهستان مشایخ بخش ناغان شهرستان کیار در 130 کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
گردشگران می توانند علاوه بر انجام ورزش بانجی جامپینگ از پل معلق یا پل سیمی روستای دوپلان نیز دیدن کنند.
این پل بر روی رودخانه کارون در نزدیکی روستای دوپلان از توابع بخش ناغان در شهرستان کیار احداث شده است.پایه های این پل بر بقایای قدیمی تر از سنگ قلوه و لاشه که بارها تجدید و احیا شده قرار دارد.
این پل به مسیر جاده لینچ در زمان قاجار توسط یک شرکت انگلیسی به همان نام در مسیر جاده اصفهان- خوزستان و به دلیل قرار گرفتن منطقه بختیاری در سر راه بازرگانی شمال به جنوب احداث شده است.
ورزش اسکی در بهار نیز لذت بخش است که شهرستان کوهرنگ از مناطق کوهستانی و برف گیر چهارمحال و بختیاری است و پس از سالها کمبود بارش و خشکسالی ، امسال از بارش های مطلوب برف برخوردار شده است.
در این شهرستان با بارش های خوبی که در زمستان و به ویژه اسفند ماه رخ داد ارتفاع برف در ارتفاعات به بیش از 3 متر و در شهر چلگرد مرکز این شهرستان به یک و نیم متر رسیده و فرصت خوبی را برای مسافران و گردشگران نوروزی قرار داده تا فرصت ورزش های زمستانی را در بهار تجربه کنند.
پیست اسکی شهر چلگرد نیز در ایام نوروز فعال است و ورزشکاران حرفه ای و سایر مردم می توانند ساعات خوشی را در این منطقه سپری کنند.
به گزارش ایرنا، در این استان بیش از 800 جاذبه گردشگری ساماندهی شده است که گردشگران نوروزی می توانند با دیدن هریک از این جاذبه ها خاطرات خوشی را برای خود ثبت و ماندگار کنند./ایرنا

 

 

 

 

×××

 

 انتهای پیام/*

 

ایمیل برای ارسال اخبار، مقاله، یادداشت، سوژه و درج تبلیغات:  این ایمیل آدرس توسط سیستم ضد اسپم محافظت شده است. شما میباید جاوا اسکریپت خود را فعال نمایید

 

 

 

 



 

عضویت در تلگرام

Back to Top

Template Design:Dima Group