مهمترین عناوین روز

رسانه پویاخبر

 

جستجو در سایت


 

 

 



تهران- معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: در حال آماده‌سازی مقدمات لازم برای صادرات کیت‌های PCR تشخیص کرونا و افزایش صادرات دستگاه کمک تنفسی ونتیلاتور به کشورهای مختلف هستیم.

بر اساس آخرین تصمیمات کارگروه بررسی پیامدهای اقتصادی ناشی از ویروس کرونا و همچنین ستاد لجستیک مقابله با بیماری کرونا، صادرات اقلام تجهیزات پزشکی با رعایت سایر ضوابط و مقررات تا پایان شهریور ماه ۱۳۹۹ بر این اساس است که صادرات ماسک N۹۵ بدون محدودیت آمار، بلامانع است؛ با این حال صادرات ماسک سه لایه ممنوع اعلام شده است.

همچنان تاکید شده که صادرات ونتیلاتور به شرط تامین تعهدات وزارت بهداشت و عدم خرید توسط آن وزارتخانه تا ۵۰ درصد تولید بلامانع است و صادرات دستگاه مانیتور علایم حیات به شرط تولید ۴۰۰ دستگاه درمان تا پایان سال ۱۳۹۹ صادرات مازاد بر تولید ۴۰۰ دستگاه بر اساس آمار مورد تایید معاونت امور صنایع وزارت صمت بلامانع خواهد بود.

صادرات دستگاه اکسیژن خانگی، مازاد بر تولید هزار عدد دستگاه بر اساس آمار مورد تایید معاونت امور صنایع وزارت صمت بلامانع است اما صادرات دستگاه اکسیژن‌ساز صنعتی، کیت تشخیص مولکولی، مواد اولیه ماسک، لباس یکسره، مواد ضدعفونی کننده و ژل، ثبت سفارش ماسک سه لایه N۹۵ لباس یکسره و الکل ممنوع خواهد بود.

همچنین تاکید شده که صادرات کیت تشخیص استخراجی، مازاد بر نیاز با مجوز وزارت بهداشت بلامانع است و صادرات ۹ میلیون کیت تشخیص سرولوژی مشروط به تحویل یک میلیون عدد به وزارت بهداشت مشکلی ندارد.

سورنا ستاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا در خصوص اقدامات اخیر شرکت های دانش بنیان وابسته به معاونت علمی ریاست جمهوری اظهار داشت: شرکت های دانش بنیان و محققان ما هر روز در حوزه کرونا اقدامات جدیدی انجام می دهند.

معاون علمی رییس جمهوری ادامه داد: اخیرا چند شرکت مرتبط با فناوری در حوزه تحقیقات و تولید تجهیزات مقابله با ویروس کرونا به سایر شرکت ها اضافه شده اند. همچنین در زمینه تولید ونتیلاتور یک شرکت دیگر نیز به تعداد شرکت های فعال در این زمینه افزوده شده است.

ستاری با بیان اینکه ایران صادرات زیادی در حوزه های مختلف مقابله با ویروس کرونا به کشورهای مختلف دارد، اظهار داشت: در برخی حوزه ها ما به خاطر قوانین تولید داخل (در بالا اشاره شده است) محدودیت صادرات داریم که این موضوع نیز در حال هماهنگی است که در حوزه ونتیلاتو و کیت های تشخیص پی سی آر فعال تر باشیم.

وی تصریح کرد: هم اکنون ایران در حال صادرات کیت های تشخیص سرولوژی به کشورهای اروپایی و همسایه است و در حوزه کیت پی سی آر نیز در حال برنامه ریزی و انجام مقدمات لازم هستیم تا این کیت ها را نیز صادر کنیم.

به گزارش ایرنا، خرداد ماه سال جاری دبیر شورای سیاستگذاری صادرات محصولات سلامت محور سازمان غذا و دارو با بیان اینکه صادرات برخی اقلام مبارزه با کرونا از اردیبهشت امسال آغاز شده است، گفت: در حال حاضر هشت قلم از تجهیزات و فرآورده های مبارزه با کرونا به کشورهای مختلف دنیا صادر می شود.

به گفته آصف مهدوی، سازمان غذا و داروی ایران در حال حاضر به یکی از صادرکنندگان اقلامی چون ماسک N۹۵، کیت های تشخیصی سرولوژی، لباس های کاورال، گان، شیلد، مانیتور، ونتیلاتو و مواد ضدعفونی به کشورهای اروپایی، آسیای جنوب شرقی و همسایه تبدیل شده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Back to Top

Template Design:Dima Group