مهمترین عناوین روز

رسانه پویاخبر

 

جستجو در سایت


 

 

 

پویاخبر ✍خداداد ابراهیمی - فیس اپ اپلیکیشنی روسی است که در ژانویه 2017 برای iOS و فوریه همان سال برای اندروید منتشر شده و کاربران زیادی در سراسر دنیا دارد. با این نرم افزار می توانید مدل موی جدیدی برای خود درست کنید، به چهره‌های جدی لبخند اضافه کنید، افراد را جوانی خود را پیر و پیرتر نشان دهید و در زمان کوتاهی «ترند» شوید و جریان به وجود آورید.

این روزها برخی از سلبریتی ها و چهرهای معروف هنری و ورزشی،با استفاده از اپلیکیشن فیس آپ،با انتشار عکسی غیرواقعی از دوران پیری خود، به استقبال از چالشی رفته اند که سال ها پیش نیز با آمار کمتری اتفاق افتاده بود.اما این روزها استقبال از این چالش، آماری سرسام آور پیدا کرده، پیر وجوان، معروف وبی نام ونشان، حتی آدم های کوچه بازاری هم تصویر تغییر یافته پیری خود را منتشر می کنند.
راستی تاکنون از خود پرسیده ایم که؛
ماحصل این چالش کدام درد زندگی مارا درمان می کند؟ این چالش چقدر به افتخارات ما می افزاید؟ اصلا جوانی یا پیری ما برای مخاطبان فضای مجازی چه اهمیتی دارد؟

چرا به استقبال پیری می روید؟ لطفاجوانی را تبلیغ کنید! قرارنیست دنیای مجازی آنقدر مارا بازیچه خود قرار دهد که دستی دستی خودرا به چمبره و مخمصه پیری زود رس بیندازیم! قرار نیست هر اپلیکیشنی هر دستوری به ما داد، چشم بسته و تحقیق نکرده، اطاعت کنیم،؛ چشم آب یخ روی دوستم می ریزم! چشم مانکن می شوم!چشم پیر می شوم!
به استقبال پیری رفتن حتی شوخی آن هم خوشایند نیست.حتی برای افزایش فالوور گزینه مناسبی نیست.چرا با تبعیت از چالش ها، برای روح و روان خود،چالش ایجاد می کنیم ؟!
چالش ها دستاورد دنیای مجازی شبکه های اجتماعی نوین است، فارغ از چالش های مثبت و سازنده که گاهی مضامین انسانی ، نوعدوستی ، عدالتخواهی، بهداشت محیط زیست و نظیر آن را ترویج می دهند، تبعیت وتقلید از برخی چالش های پوچ و بی هدف ، تبعات روحی و روانی مخربی را درپی خواهد داشت.چالش هایی که تقلیدهای کورکورانه را به دنبال داشته و همواره بشر را به رنج افکنده؛ یک روز تقلید از شلوار وصله دار و پوشش غربی ، یک روز تقلید از تیپ و آرایش ظاهری محیر العقول و یک روزهم تقلید از چالش ها، چالش سطل آب یخ، چالش محتوای کیف، چالش بازکردن در بطری، چالش مانکن و چالش پیری.

چالش پیری ممکن است به نحوی غیرمستقیم، یاس و دلمردگی را به افراد تزریق کند.اغلب افراد بامشاهده تصویر پیری خود، یکه می خورند، غافلگیر می شوند، نا امید می شوند وافسوس می خورند و شاید عده ای هم رنجیده خاطر خطاب به همین عکس خود بگویند:
پیرنشولعنتی!!

لازم نیست پیش از موعد به استقبال پیری برویم، این روزهای ناخوب، این عصر عصیان گرانی و بیکاری، به خودی خود، حسابی مارا پیر و پیرتر کرده،برای رسیدن به پیری عجله نکنیم! روزگار، بالاخره روزی بی روتوش،بی مددفتوشاپ، وخارج از فیس آپ، چین وچروک صورت،چهره واقعی و کوژ پشتی همه مارا منعکس می کند.لطفا امید را هنرمندانه به جامعه انعکاس دهیم! اصلا بیایید تصویر نوجوانی، جوانی و تصویر بهروزی و رزوهای خوب زندگی خودرا منتشر کنیم! عکس دوران نوجوانی ما حتی زشتش هم قشنگ است. لا اقل حال خود و خانواده مارا خوب می کند وخاطرات خوب گذشته را زنده خواهد کرد و لبخندی بر چهره ها خواهد نشاند.
می توانیم سطح امید به زندگی را اندکی بهبود ببخشیم! کافی ست "چالش نوجوانی" را جانشین "چالش پیری" کنیم!

 

 

 

 

×××

 

   

   این ایمیل آدرس توسط سیستم ضد اسپم محافظت شده است. شما میباید جاوا اسکریپت خود را فعال نمایید :ایمیل برای ارسال اخبار، مقاله، یادداشت، سوژه و درج تبلیغات

   

 ۰۹۱۸۵۱۳۸۸۵۴ - ۰۹۳۹۸۴۳۳۹۱۶ - ارسال اخبار از طریق تلگرام: ۰۹۱۲۰۷۲۰۷۶۱

  

 

عضویت در تلگرام

Back to Top

Template Design:Dima Group